X



【音楽】キット・アームストロング、ドイツ・グラモフォンのデビューアルバム発売決定 [湛然★]
■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています
0001湛然 ★
垢版 |
2021/06/03(木) 23:49:51.94ID:CAP_USER9
Kit Armstrong set to release debut Deutsche Grammophon album
By Ellie Palmer
25 May 2021 Pianist
https://www.pianistmagazine.com/news/kit-armstrong-set-to-release-debut-deutsche-grammophon-album/
'The Visionaries of Piano Music' will be available from 9 July
https://images.universal-music.de/img/assets/514/514782/4/550/kit-armstrong-william-byrd-john-bull-the-visionaries-of-piano-music.jpg


American pianist Kit Armstrong will release his debut Deutsche Grammophon recording on 9 July. 'The Visionaries of Piano Music' features works by early English composers William Byrd and John Bull.
(※アメリカ人ピアニストのキット・アームストロングが、ドイツ・グラモフォンのデビュー・レコーディングを7月9日にリリースします。The Visionaries of Piano Music」には、イギリスの初期の作曲家であるウィリアム・バードとジョン・ブルの作品が収録されています。)

In the notes that accompany the double-disc album, Armstrong discusses the composers’ immeasurable contribution to keyboard music, their contrasting means of expression, and his own approach to performing sixteenth-century repertoire on a modern instrument.
(※2枚組のアルバムに添えられたノートで、アームストロングは2人の作曲家の鍵盤音楽への計り知れない貢献、対照的な表現方法、そして16世紀のレパートリーを現代の楽器で演奏するための自分のアプローチについて語っています。)

The pianist discovered Byrd and Bull as a child, and has returned to their music many times since, adding their works to his recital programmes and crowning his Yellow Label recording sessions with an all-Byrd-and-Bull concert for DG Stage last September. The works he has chosen for the album, pieces that were conceived as much more than diversions for an elite or adornments to ritual, span everything from meditative elegies and rousing marches to virtuoso variations on popular melodies and Bull’s ingenious canons.
(※このピアニストは、子供の頃にバードとブルに出会って以来、何度も彼らの音楽に戻ってきており、リサイタル・プログラムに彼らの作品を加え、昨年9月にはDG Stageのために全てのバードとブルのコンサートを行い、Yellow Labelのレコーディング・セッションを締めくくっています。このアルバムのために彼が選んだ作品は、瞑想的なエレジーや盛り上がった行進曲、人気のあるメロディーのヴィルトゥオーゾ的な変奏曲、ブルの独創的なカノンなど、エリートのための娯楽や儀式の装飾以上のものとして考えられたものばかりです。)

Byrd (c1540-1623) and Bull (1562/3-1628) were both Gentlemen of the Chapel Royal in the Golden Age of Elizabeth I and her successor James I, and together helped build a repertoire of keyboard music as fine as any created since their deaths four hundred years ago. They were, however, very different characters who developed their own very distinctive musical styles. For Armstrong, that opposition is of crucial importance.
(※バード(c1540-1623)とブル(1562/3-1628)は、エリザベス1世とその後継者ジェームズ1世の黄金時代に、チャペル・ロイヤルのジェントルマンとして活躍し、400年前の彼らの死後に作られたものと同じくらい優れた鍵盤音楽のレパートリーを構築した。しかし、彼らは全く異なる性格の持ち主であり、それぞれが独自の音楽スタイルを確立していました。アームストロングは、この違いを非常に重要だと考えている。)

Armstrong comments, "The personalities of these two people shine through in ways that make the art form complete in itself, as they were able to make it express anything they wanted it to express.
(※アームストロングは、「この2人の個性が光っているからこそ、表現したいことを何でも表現できる芸術が完成したのだと思います。)

トラック・リストはコチラから
https://www.deutschegrammophon.com/en/artists/kit-armstrong
preview
https://www.facebook.com/deutschegrammophon/videos/kit-armstrong-william-byrd-john-bull-the-visionaries-of-piano-music/557424042295355/
0002名無しさん@恐縮です
垢版 |
2021/06/03(木) 23:50:15.25ID:Ie3DTJ8G0
Armstrong comments, "The personalities of these two people shine through in ways that make the art form complete in itself, as they were able to make it express anything they wanted it to express.
(※アームストロングは、「この2人の個性が光っているからこそ、表現したいことを何でも表現できる芸術が完成したのだと思います。)

They did not compose for the purpose of the craft, even though the craft is of exceptional quality; rather, they used craft as a means of expressing themselves. To my ears, there’s nothing more striking than the contrast between the personality of Byrd and Bull.”
(※工芸品が優れていても、工芸品のために作曲したのではなく、工芸品を使って自分を表現したのだと思います。私の耳には、バードとブルの個性の対比ほど印象的なものはありません。")

He continues, "The motivation for doing this recording comes from not wanting to keep these pieces as historical artefacts. We should be thankful to two composers who, probably for the first time in our history, had a vision of instrumental music as being just as profound as anything we find in the cultural experience of humanity.
(※さらに、「今回の録音の動機は、これらの作品を歴史的な遺物として残したくないということにあります。私たちは、おそらく歴史上初めて、器楽曲が人類の文化的経験の中で見つけることができるものと同じくらい深遠なものであるというビジョンを持った2人の作曲家に感謝すべきです。)

(※以下略、全文は引用元サイトをご覧ください。)
0005名無しさん@恐縮です
垢版 |
2021/06/04(金) 00:22:47.04ID:cz1qL43T0
やっぱおっぱいがないとな
0006名無しさん@恐縮です
垢版 |
2021/06/04(金) 00:23:25.24ID:na8XPz1X0
ブレンデル「わしが育てた」
0008名無しさん@恐縮です
垢版 |
2021/06/04(金) 03:10:57.15ID:feJFBD0T0
ネオアーム ストロングサイクロンジェットアームストロング砲?
■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています

ニューススポーツなんでも実況